חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

מזגן עובד גם שהוא כבוי

טכנאי מזגנים בכיר עם +25 שנות נסיון זמין עבורכם 24/7 לתיקון מזגן, מגיע בתוך דקות ספורות!

מזגן עובד גם שהוא כבוי | למה זה קורה? | סיבות ופתרונות

 

האם המזגן שלכם עובד גם כשהוא כבוי? סביר להניח שהדבר נובע מתקלה באחד משני רכיבים – הקונטקטור או כרטיס הפיקוד האלקטרוני. במדריך זה נסביר מהן התקלות שגורמות למזגן להרעיש גם כשהוא אינו פועל, כיצד ניתן לתקן אותן וכמה זה יעלה לכם.

בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בטכנולוגיית מיזוג האוויר, שהרגילה את כולנו ליהנות ממיזוג אוויר שקט ונטול תקלות. אף על פי כן, תקלות ורעשים שונים במזגן הם עדיין בגדר חזון נפרץ. אחת התקלות המטרידות ביותר (ולמרבה הצער, גם השכיחות ביותר) בעולם מיזוג האוויר באה לידי ביטוי ברעשים בלתי פוסקים מהמזגן.

 

 

רעש מהמזגן עשוי להוות מטרד לא קטן וליצור תחושה של אי נוחות בכל רחבי הבית. הבעיה חמורה כפליים כאשר אותו רעש ממשיך להטריד את מנוחתכם גם כשהמזגן כבוי. אותו רעש עשוי לנבוע ממספר סיבות שקשורות בתקלות חשמליות או בעיות מכניות במזגן.

ממה נובעים הרעשים? לפי מיטב המומחים בתחום מיזוג האוויר, הרעשים נובעים מכך שמנוע המזגן ממשיך לפעול גם כאשר המזגן כבוי. נשאלת אפוא השאלה, מה גורם לכך שהמנוע לא נכבה כאשר מכבים את המזגן? נראה שליקוי זה עשוי לנבוע משני גורמים מרכזיים – תקלה בכרטיס האלקטרוני או ליקוי בקונטקטור.

  • תקלה בכרטיס האלקטרוני – כרטיס הפיקוד האלקטרוני הוא למעשה המוח של המזגן שלכם. במידה שהכרטיס האלקטרוני של המזגן שלכם תקול, הוא פוקד על רכיבים מסוימים להמשיך להעביר מתח לאחת המנועים או למדחס של המגן גם כאשר המזגן כבוי, מה שגורם לכך שמנוע המזגן ממשיך לפעול ללא הפסקה. על מנת לשים סוף לרעש, יש להתקין כרטיס אלקטרוני חדש.

 

  • תקלה בקונטקטור – המצב השכיח יותר שמביא לרעשים מטרידים גם כאשר המזגן כבוי הוא כאשר נגרמת תקלה לקונטקטור. קונטקטור, או בשמו העברי – מגען או ממסר, הוא רכיב חשמלי הכולל מפסק, מגעים סגורים או פתוחים וסליל מגנטי. מטרתו של הקונטקטור היא להעביר חשמל למדחס של המזגן דרך הפיקוד בלוח הבקרה ולתווך בין עוצמות הזרם המשתנות. במזגנים גדולים יותר (2 כוחות סוס או יותר) ישנו קונטקטור חיצוני לכרטיס האלקטרוני. במקרה של תקלה מכנית במזגן, הקונטקטור מעביר מתח למדחס גם כאשר המזגן כבוי. כאמור, תקלה כזו נפוצה יותר במזגנים גדולים יותר. במצב כזה, יש לפנות לטכנאי מנוסה, על מנת שיחליף את הקונטקטור התקול.
  • מה לעשות במקרה של תקלה? לאור הצורך בהחלפת הקונטקטור או הכרטיס האלקטרוני, בשני המצבים המתוארים לעיל מומלץ לפנות לטכנאי מזגנים מנוסה, שיוכל לאתר את הבעיה ולתקנה במהירות וביעילות. לפני הפנייה לטכנאי מומלץ לערוך סקר שוק מקיף, לקרוא ביקורות ברשת ולבחור בטכנאי שזכה לשבחים רבים.

תיקון רעשים במזגן – כמה זה יעלה לי?

כפי שציינו לעיל, שני הגורמים המרכזיים לרעשים במזגן הם תקלה בקונטקטור או ליקוי בכרטיס האלקטרוני. לפיכך, סביר להניח שבמידה שהמזגן שלכם מרעיש, תיאלצו להחליף לכל הפחות אחד משני הרכיבים האמורים.

  • החלפת קונטקטור – עלותה של החלפת קונטקטור חד פאזי נעה בין 300 ש"ח ל 600 ש"ח. לעומת זאת, עלותה של החלפת קונטקטור תלת פאזי עשויה לנוע בין 400 ש"ח ל700 ש"ח.

 

  • החלפת כרטיס אלקטרוני – עלותה של החלפת כרטיס אלקטרוני עשויה להשתנות בהתאם לסוג המזגן שלכם. כרטיס אלקטרוני עבור מזגני און/ אוף (on/ off) פשוטים יעלה בין 900 ש"ח ל1800 ש"ח . לעומת זאת, עבור מזגנים מיני מרכזיים מתוצרת אינוורטר (Inverter) קיימים אך ורק כרטיסים אלקטרוניים מקוריים וייחודיים שעלותם גבוהה יחסית ומשתנה בהתאם לסוג המערכת.

על אודות אולימפוס מיזוג אוויר

מרכז השירות אולימפוס הוא מרכז מוביל בתחום שירות מיזוג האוויר, שמאגד תחת קורת גג אחת את טובי החשמלאים, המהנדסים והטכנאים בתחום. החברה מנוהלת על ידי מר אברהם רוטשילד מור – מומחה בעל שם שצבר ניסיון במסגרת עבודתו בחברות המובילות במשק. החברה החלה את פעילותה בשנת 2000, ומאז ועד היום מעניקה פתרונות ושירותים בתחום המיזוג עבור המותגים הגדולים והאיכותיים ביותר, לרבות אלקטרה, מיצובישי, תאדירן, סמסונג, LG, טושיבה, פוג'יטסו ואחרים.

אברהם מור טכנאי מזגנים מוסמך - עם ניסיון של 25 שנה בתיקון מזגנים

אודות כותב המאמר אברהם מור

היי, כאן אברהם, טכנאי מזגנים מזה 25 שנה.

אני עובד מהלב ומהנשמה, כל לקוח חשוב ואני מתחייס באחריות וברצינות רבה לכל תיקון מזגנים אצלי.

אני כאן לטפל בכל בעיה ותקלה במזגן שיש לכם – מה שאני עושה באהבה כבר למעלה מ25 שנה.

מה היה לנו עד עכשיו?

ביקורות מגוגל

מצא פתרון לתקלה שיש לך במזגן

צרו קשר להזמנת טכנאי מזגנים

דילוג לתוכן