חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

מאוורר לא מסתובב במזגן – מה אפשר לעשות?

טכנאי מזגנים בכיר עם +25 שנות נסיון זמין עבורכם 24/7 לתיקון מזגן, מגיע בתוך דקות ספורות!

מאוורר לא מסתובב במזגן – מה אפשר לעשות?

אם הגעתם לכאן סימן שהמאוורר של המזגן שלכם הפסיק לעבוד. אתם רואים שמאוורר לא מסתובב ביחידה החיצונית או ביחידה הפנימית המנוע.

תקלה במאוורר של יחידה חיצונית
מאוור לא מסתובב ביחדיה החיצונית

מהו המבנה הפנימי של מערכות מיזוג אוויר?

  • כל מערכת מיזוג אוויר פועלת בין השאר בעזרת שני מנועים האחראים לפעולות שונות שקריטיות לתפקוד תקין של המזגן. שני המנועים האלו, נקראים גם מנועי fan, כשהחלוקה הפיזית היא למנוע fan חיצוני ומנוע fan פנימי. שני המנועים האלו תפקידים לשמש כמאווררים לצורך פעילות תקינה של מערכת מיזוג האוויר.
  • התפקיד של המאוורר הפנימי הוא לסחרר את האוויר והעברתו דרך יחידת הקירור שנמצאת גם היא בגוף המערכת. המאורר ביחידה הפנימית יונק אוויר על יחידת הקירור ופולט אותו לחלל לאחר שאותו אוויר מתקרר. זהו למעשה אותו אוויר קר שאנו כה מצפים לו.
  • התפקיד של המאוורר ביחידה החיצונית הוא לפלוט אנרגיית חום שנוצרת במהלך הפעילות החשמלית של המזגן. המאווררים ביחידה החיצונית יונקים אוויר דרך סוללת עיבוי, מחממים את האוויר ובהמשך מוציאים אותו אל מחוץ למערכת. זאת גם הסיבה שכשאנחנו עוברים ליד מנועים של מזגנים פועלים בחוץ אנחנו מרגישים אוויר חם שנפלט עלינו.

מה קורה כשהמאווררים האלו לא עובדים?

  • כאמור, התפקוד של שתי יחידות האוורור, הן היחידה הפנימית והן היחידה החיצונית קריטים לפעולה תקינה של מערכת מיזוג האוויר, וכשהם לא עובדים כל מערכת מיזוג האוויר משתבשת. כשהם לא עובדים, לא נוכל להרגיש קירור מהמזגן ביחידה הפנימית. לאחר מכן תהיה התדרדרות של כלל המערכת. בכלל זה, יהיו מצבים של מדחסים תקולים. כשהיחידה החיצונית לא פועלת בצורה תקינה, ראש הלחץ עלול לעלות עד כדי התנתקות.

 

  • כדי לסבר את האוזן ולתת דוגמה קלה יותר להבנה, נקביל את המקרה לרכב. כשהמאוורר של המנוע לא עובד, כתוצאה מכך המנוע יתחמם. באופן דומה, כך גם עם מאוורר ביחידה החיצונית. כשהמנוע החיצוני לא עובד, אין פליטת חום וכתוצאה מכך המדחס מתחמם ומתנתק מבחינת ההגנה התרמית.

מהן הסיבות לכך שמאווררים לא מסתובבים?

  1.  הכרטיס האלקטרוני לא שולח מתח למנוע. כיצד ניתן לטפל בכך? טכנאי מזגנים מוסמך בודק את מד המתח בכניסה למנוע. ככל שאין מתח לא מגיעה הזינה, וזה מעיד על כך שהכרטיס האלקטרוני תקול ויש להחליפו.
  2. הסיבה השנייה היא הנפוצה ביותר. לכל מנוע חד פאזי יש כבלים. תפקידם של הכבלים הוא התנעה של המנוע. אם ניקח את דוגמת המכונית כמו מקודם, אז הרי שהכבלים הם כמו כפתור המצת שתפקידו להתניע את הרכב. אם הכבלים תקולים אין דרך לאפשר הצתה ראשונה למנוע ועקב כך הם לא יסתובבו. כיצד נזהה זאת? מאוד פשוט. אם מפעילים את מערכת המיזוג ורואים שהכבלים סטטיים לגמרי סימן שיש צורך לתקן אותם.
  3. הסיבה השלישית היא תקלה מכאנית במנוע עצמו. מה הכוונה? המנוע במצב זה תפוס ויש צורך להחליף אותו במנוע אחר.
  4. קיימות סיבות נדירות יותר, כמו כשגוף זר נכנס לתוך פנים המערכת ותופס את המנוע. אילו מקרים אופייניים במצב זה? בדרך כלל יהיה מדובר במקל שחדר או בציפור שנלכדה ומתה. כדי לטפל בתקלה זאת צריך להוציא את הגוף הזר מהמערכת ולבחון האם המנוע פועל שוב.

כמה עולה להחליף מנוע?

  • מנוע ביחידה הפנימית יכול לעלות מ600 ש"ח ביחידות הקטנות של 1 כוח סוס, עד ל2000-2200 ש"ח ביחידות הגדולות.
  • החלפת מנוע ביחידה החיצונית יכול לעלות החל מ900 ש"ח ועד לסכומים של 1500-1600 ש"ח לפני מע"מ.

על חברת אולימפוס מיזוג אוויר

  • מרכז השירות אולימפוס מומחה בהתקנת מזגנים, תיקונם ובסיוע לבעיות ותקלות הקשורות בהם. מדובר במרכז המוביל בארץ בתחום של מיזוג וקירור אוויר, וידוע בטיב השירות והמקצועיות ללא פשרות. מרכז השירות אולימפוס מאגד אצלו את המהנדסים, הטכנאים והחשמלאים הטובים ביותר, כשהקו המנחה אותו הוא מקצועיות, הגינות והקשבה לצרכי הלקוח.
  • מאז שהחל את פעילותו בשנת 2000, מרכז אולימפוס צבר מוניטין וכעת שמו הולך לפניו. המרכז מתמחה בשירותים ופתרונות שונים למותגים המובילים ביותר שיש.
אברהם מור טכנאי מזגנים מוסמך - עם ניסיון של 25 שנה בתיקון מזגנים

אודות כותב המאמר אברהם מור

היי, כאן אברהם, טכנאי מזגנים מזה 25 שנה.

אני עובד מהלב ומהנשמה, כל לקוח חשוב ואני מתחייס באחריות וברצינות רבה לכל תיקון מזגנים אצלי.

אני כאן לטפל בכל בעיה ותקלה במזגן שיש לכם – מה שאני עושה באהבה כבר למעלה מ25 שנה.

מה היה לנו עד עכשיו?

ביקורות מגוגל

מצא פתרון לתקלה שיש לך במזגן

צרו קשר להזמנת טכנאי מזגנים

דילוג לתוכן