חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

הפשרת קרח במקרר: מתי צריך ואיך עושים את זה?

טכנאי מזגנים בכיר עם +25 שנות נסיון זמין עבורכם 24/7 לתיקון מזגן, מגיע בתוך דקות ספורות!

הפשרת קרח במקרר: מתי צריך ואיך עושים את זה?

אם קרח מצטבר לכם במקרר ואתם לא יודעים איך להפשיר אותו, הגעתם למקום הנכון. מתי צריך להפשיר קרח במקרר ואיך עושים את זה? אולימפוס עם כל התשובות.

למה מצטבר קרח במקרר?

המקרר לא נסגר הרמטית

לפעמים, בגלל חוסר תשומת לב, אנחנו טורקים את דלת המקרר מבלי לוודא שהיא באמת סגורה. ברגע שהדלת של המקרר נפתחת מעט, לפעמים בגלל ריבוי הפריטים במקרר, יכול לחדור אוויר חם לחלל המקרר.

קרח יכול להצטבר במקרר בגלל הבדלי טמפרטורה. לפעמים מדובר בבעיה בגומייה, כך שניתן לוודא את איכות האיטום על ידי העברת פיסת נייר על פני החיבור בין הגומייה לצד המקרר.

במקרה של בלאי של הגומי, יש צורך להחליף את הגומיות קומפלט. זהו חלק יקר יחסית במקררים אמריקאים, במיוחד עבור מקררים ישנים מאוד, וייתכן שלא יהיה יעיל לתקן אותם.

למידע נוסף על דלת מקרר אשר לא נסגרת לחצו כאן

הכנסת סירים חמים

סיימתם לבשל, אל תמהרו להכניס את המחבת הלוהטת או את הסיר החם למקרר. חוץ מזה שזה בזבוז איום של חשמל מכיוון שהמקרר ינסה להעלות את הטמפרטורה של החלל הקר, זה גם גורם למזון ליד המחבת להתקלקל בפרק זמן קצר יחסית. גם במקרה זה יצטבר קרח בתוך המקרר בגלל הפרש הטמפרטורות. דבר נוסף הוא שסיר חם עלול לגרום נזק לחלקי מקרר מפלסטיק, דבר שאינו נמצא תחת אחריות היצרן.

סתימה בצינור הניקוז

תפקידו של צינור הניקוז של המקרר הוא לנקז את המים שנוצרו בתהליך ההפשרה אל מחוץ למקרר. מים אלו זורמים במורד הצינור ומתנקזים למגש ייעודי. לפעמים, בגלל צנרת סתומה (עקב לכלוך או הצטברות עובש), מים יכולים להישאר במקפיא ובתוך המקרר להפוך לקרח.

מחסור בגז

גז זורם בתוך צינורות הנחושת של המקרר ואחראי על פעולת הקירור. תפקיד המאוורר הוא לקחת את האוויר הקר ולפזר אותו לחלל המקרר. במקרה של מחסור בגז, המקרר עלול לקפוא בגלל הפרש הטמפרטורות.

תקלה במערכת ההפשרה

תפקידה של מערכת ההפשרה הוא להמיס את הקרח שהצטבר במקרר. המערכת כוללת: גוף חימום, טיימר המופעל כל כמה שעות ותרמוסטט המווסת את הטמפרטורה בתוך המקרר ומורה למדחס להפסיק את הקירור עם הגעה לטמפרטורה הרצויה. אם מערכת זו לא תקינה, היא פשוט לא תעשה את העבודה וקרח יצטבר במקרר.

איך מפשירים את הקרח במקרר?

אם הבחנתם בהיווצרות קרח בתוך המקרר, מומלץ לנתק את המקרר ממקור החשמל ולהמתין 24 שעות. בנוסף, יש לפרוס מתחתיו עוד סמרטוטים, כדי שבמקרה של נזילת מים זה לא יפגע ברהיט ליד המקרר.

לאחר מכן חברו שוב את המקרר ובדקו אם הקרח כבר לא מצטבר. במידה וכן, קראו לטכנאי מקררים מקצועי של אולימפוס.

מה אסור לעשות כשמפשירים את המקרר?

אל תשפכו מים חמים – פעולה זו ממש לא מומלצת מכיוון שהיא כרוכה במגע של מים עם האלקטרוניקה.

הדבר יגרום לקצר חשמלי במקרה ואם חושבים על המקרה הפחות טוב, להתחשמלות. כמו כן, מים רותחים עלולים לפגוע ברכיבי המקרר העשויים מפלסטיק – אין אחריות יצרן על כך.

אל תפשירו את הקרח עם מייבש שיער – גם ניסיון להמיס קרח שהצטבר במקרר עם מייבש שיער אינו מומלץ. הדבר עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לחלקי הפלסטיק של המקרר.

אל תגרדו את הקרח עם סכין – ניסיון להסיר קרח באמצעות סכין עלול לגרום נזק לרדיאטור הממוקם ביחידה התחתונה של המקרר. זאת, גם אם הסכין אינה חדה במיוחד.

מזמינים טכנאי של אולימפוס שיתקן את התקלה

אם הקרח ממשיך להצטבר במקרר שלכם זה הזמן להזמין טכנאי מקצועי של אולימפוס שיבצע את כל הבדיקות המקצועיות.

נגיע אליכם תוך שעה ונבדוק את הגומיות של הדלת, את מערכת ההפשרה וכמובן גם את לחץ הגז של המקרר.

אברהם מור טכנאי מזגנים מוסמך - עם ניסיון של 25 שנה בתיקון מזגנים

אודות כותב המאמר אברהם מור

היי, כאן אברהם, טכנאי מזגנים מזה 25 שנה.

אני עובד מהלב ומהנשמה, כל לקוח חשוב ואני מתחייס באחריות וברצינות רבה לכל תיקון מזגנים אצלי.

אני כאן לטפל בכל בעיה ותקלה במזגן שיש לכם – מה שאני עושה באהבה כבר למעלה מ25 שנה.

מה היה לנו עד עכשיו?

ביקורות מגוגל

מצא פתרון לתקלה שיש לך במזגן

צרו קשר להזמנת טכנאי מזגנים

דילוג לתוכן