חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

מה זה מזגן מפוצל (מזגן עילי / רצפתי) ?

טכנאי מזגנים בכיר עם +25 שנות נסיון זמין עבורכם 24/7 לתיקון מזגן, מגיע בתוך דקות ספורות!

אם אי פעם שמעתם את המושג מזגן מפוצל ולא ידעתם מה זה, אולימפוס כאן כדי להסביר. מה זה מזגן מפוצל, מה היתרונות ומה החסרונות שלו? כל התשובות.

מה זה מזגן מפוצל / עילי / רצפתי ?

מזגן מפוצל הוא מזגן שמורכב משתי יחידות, יחידה פנימית (מאייד) שמפזרת את האוויר לחלל החדר ויחידה חיצונית המותקנת מחוץ לבית. יש שני סוגים של מזגנים מפוצלים, הראשון והנפוץ ביותר הוא מזגן עילי. מזגן שבו היחידה הפנימית מותקנת על הקיר הפנימי של הבית, בסמוך לתקרה בדרך כלל. סוג נוסף של מזגן מפוצל הוא מזגן רצפתי, מערכת שכבר לא נפוצה כיום שבה היחידה הפנימית של המזגן מותקנת על הרצפה של הבית.

מהיכן הגיעה הטכנולוגיה של המזגנים המפוצלים?

הטכנולוגיה של המזגנים המפוצלים מגיעה עוד מהמחצית של המאה הקודמת, שבה היו מתקינים מזגני חלון. המזגנים הללו הותקנו בפתחים של הקירות החיצוניים, ממש כמו קופסא, והתפוקה שלהם הייתה מאד לא יעילה.

מה היתרונות של המזגן המפוצל?

 

יתרונות חסרונות
חיסכון בחשמל – מזגן שמורכב משתי יחידות נפרדות הוא מזגן יעיל שתורם מאד לחיסכון בצריכת החשמל הביתית. תמיד תוכלו להתאים את היחידה הפנימית לחלל החדר שלכם ולהוסיף יחידות נוספות בהמשך. חימום לא יעיל בחורף – מזגן עילי שמותקן קרוב באופן יחסית לתקרה נחשב לפחות יעיל בחורף. האוויר החם עולה למעלה ולוקח לו המון זמן עד שחלל החדר מתחמם.
גמישות ונוחות – בניגוד למזגני חלון ישנים, את היחידה החיצונית של המזגן תוכלו להתקין בכל מקום שתרצו בקיר הפנימי של הבית ויש לזה כמובן יתרון עיצובי גדול. מתאים לחללים גדולים – מזגן עילי מתאים בדרך כלל לחללים קטנים יותר.
חיסכון במקום – היחידה הפנימית קטנה באופן יחסי ולא תוספת יותר מידי מקום מחלל החדר.
מזגן שקט – היחידה החיצונית שהיא זו שנוטה להרעיש מותקנת מחוץ לבית או במסתור הכביסה, מה שמבטיח את זה שאתם תוכלו ליהנות מפעולת מיזוג שקטה מאד.

 

מה החלקים המרכזיים במזגנים מפוצלים?

יחידה פנימית – נקראת גם מאייד ותפקידה לפזר את האוויר החם או הקר בחלל הבית. במאייד הגז הופך למעשה את מצב הצבירה שלו מגז לנוזל במצב קירור.

יחידה חיצונית – נקראת גם מעבה ובה נמצא המדחס, שהוא הלב של המערכת. מותקנת מחוץ לבית או במסתורי כביסה. במעבה הגז עובר תהליך שמשנה את מצב הצבירה שלו לנוזל.

מדחס – תפקידו של המדחס הוא לדחוס את הגז ולהביא אותו ללחץ גבוה

פן (מאוורר) – הפן נמצא ביחידה הפנימית של המזגן והתפקיד שלו הוא לפזר את האוויר הקר לחלל החדר. הפן הזה מצויד במנוע שמסובב אותו במהירות.

התקנה או תיקון מזגנים מפוצלים עם אולימפוס

אולימפוס מתמחה בהתקנה ותיקון מזגנים מפוצלים של כל החברות המובילות בעולם, כמו אלקטרה, תדיראן, סמסונג ומיצובישי.

לטכנאים שלנו יש ניסיון עשיר בהתקנות של מזגנים מפוצלים, בין אם מדובר במזגנים עיליים או מיני מרכזיים.

אנחנו נגיע אליכם תוך שעה מרגע הפנייה שלכם ונספק לכם שירות 24 שעות ביממה, כל יום וכל היום, כך שאתם יכולים להיות רגועים שיש מישהו מקצועי שמלווה אתכם כל הזמן ומספק לכם שקט נפשי.

אברהם מור טכנאי מזגנים מוסמך - עם ניסיון של 25 שנה בתיקון מזגנים

אודות כותב המאמר אברהם מור

היי, כאן אברהם, טכנאי מזגנים מזה 25 שנה.

אני עובד מהלב ומהנשמה, כל לקוח חשוב ואני מתחייס באחריות וברצינות רבה לכל תיקון מזגנים אצלי.

אני כאן לטפל בכל בעיה ותקלה במזגן שיש לכם – מה שאני עושה באהבה כבר למעלה מ25 שנה.

מה היה לנו עד עכשיו?

ביקורות מגוגל

מצא פתרון לתקלה שיש לך במזגן

צרו קשר להזמנת טכנאי מזגנים

דילוג לתוכן