חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עובש במזגן – ניקוי ומניעה של עובש במזגן

טכנאי מזגנים בכיר עם +25 שנות נסיון זמין עבורכם 24/7 לתיקון מזגן, מגיע בתוך דקות ספורות!

עובש במזגן – ניקוי ומניעה של עובש במזגן

אם אתם מזהים כתמים שחורים על התריס של המזגן או שיש לכם ריח של טחב בחדר, אתם נמצאים במקום הנכון. איך מזהים עובש במזגן ואיך נפטרים ממנו? כל התשובות מהמומחים של אולימפוס.

מה הסימנים של הצטברות עובש במזגן?

כתמים שחורים על השלבים של המזגן

אם יש לכם כתמים שחורים על התריס של המזגן מעידים על כך שיש עובש פנימי במזגן. עם הזמן הכתמים האלה מחמירים

ריח רע

לעובש יש ריח רע של טחב שנפלט לחלל החדר כשמפעילים את המזגן. מעבר לאי הנעימות, זה כמובן גם לא בריא לנשימה, נדבר על זה בהמשך.

תפוקת המזגן יורדת

כשיש עובש במזגן ספיקת הקירור (או החימום) שלו יורדת בצורה משמעותית, מה שכמובן גורם לו להיות פחות יעיל ופחות חסכוני.

למה חשוב לנקות את המזגן כמה שיותר מהר?

העובש מאד מסוכן לנשימה ולא סתם לקוחות מדווחים לנו שאחרי כמה דקות שהם מפעילים את המזגן הם מרגישים סימפטומים של כאב ראש ואפילו קשיי נשימה. בנוסף, כפי שציינו התפוקה של המזגן יורדת, מה שאומר שהוא גם לא יעבוד כמו שצריך וגם יהיה פחות חסכוני.

מה עושים לפני שמזמינים טכנאי מזגנים?

כיום יש מגוון רחב של תכשירים ביתיים שתוכלו להשתמש בהם כדי לנקות את העובש במזגן. תוכלו להתיז תכשיר אנטי בקטריאלי על הרדיאטור ועברו באמצעות מברשת עם סיבים קשיחים. את אותה הפעולה מומלץ לבצע גם על המפוח של המזגן, שהוא חשוף יותר לחוץ ונוטה לצבור יותר בקטריות.

מזמינים את אולימפוס לניקוי עמוק של המזגן

במערכת מיזוג האוויר יש סוללה (או בשמה הנוסף "רדיאטור") עם צלעות קירור צפופות שדרכן עובר האוויר הנפלט לחדר. במהלך הזמן הלכלוך שבאוויר מצטבר על הצלעות הללו ובא במגע עם לחות גבוהה, מה שגורם להצטברות של בקטריות ועובש במזגן. במקרה של מזגן עילי, הטכנאי של אולימפוס יצטרך לפרק את כל הפלסטיקה, לבודד לגמרי את לוח הבקרה כדי שלא יירטב וינקה את הסוללה. לאחר מכן, הוא יתיז מים על סוללת המזגן כדי לרכך את הבקטריות הקשיחות. רק לאחר מכן הוא יתיז חומצות מיוחדות וחזקות שמסירות את העובש והבקטריות לחלוטין. בשלב האחרון הוא יתיז שוב מים על הסוללה כדי שכל הלכלוך ירד. במהלך העבודה הטכנאי של אולימפוס יפתח את כל החלונות בבית על מנת שהריח יצא החוצה. הוא גם ירחיק את כל דיירי הבית על מנת שלא ינשמו את החומרים הלא בריאים שיש בחומצות. בתום העבודה יש להמתין לפחות 5 שעות עד לשימוש במזגן.

איך נמנעים מעובש במזגן?

אחת לשלושה שבועות מומלץ לנקות את הפילטר של המזגן. אתם צריכים להרים את המכסה שבחלק הקדמי של המזגן, להוציא את הפילטר ולשטוף אותו במים, זה הכל, ממש פשוט. כך לא תצטרכו להגיע למצב שעובש מצטבר על הסוללה של המזגן. שוב חשוב לציין, אם אתם מזהים כתמים שחורים פה ושם אל תמהרו להזמין טכנאי מזגנים. נסו לנקות את העובש באמצעות התכשירים האנטי בקטריאליים שדיברנו עליהם.

כמה עולה ניקוי עמוק למזגן?

מחיר ניקוי עמוק למזגן מפוצל כחלק מטיפול תקופתי נע בין 700-900 ₪ והוא כולל ניקוי פילטרים ובדיקה של מערכת הגז. מחיר ניקוי מזגן מיני מרכזי כחלק מטיפול תקופתי נע בין 900-1800 ש"ח ולעיתים יקר יותר, תלוי מאד בגישה למזגן.

אולימפוס יחזירו לכם את הברק למזגן

אם לא הצלחתם לנקות את העובש בעצמכם אתם לא צריכים להיות מתוסכלים. הטכנאים של אוליפמוס זמינים עבורכם 24/7 ויבואו לנקות לכם את העובש מהמזגן תוך שעה מהקריאה שלכם. מאחורי אולימפוס יש אלפי לקוחות  מרוצים שכבר הזמינו את השירות הזה ונהנים כבר עכשיו ממזגן נקי ולא פחות חשוב מזה, מאיכות חיים גבוהה ובריאה.

ניקוי עובש במזגן מיני מרכזי

ניקוי עובש במזגן מיני מרכזי היא עבודה יותר מורכבת. העובש יכול להיגרם כתוצאה מזרימה לקויה של המים במזגן. בנוסף, במזגן מיני מרכזי לעיתים אין גישה לסוללה, דבר שמייקר את העבודה. יש מצבים שבהם שצריך לפרק את היחידה הפנימית ולנקות את בריכת המזגן. בנוסף, לעיתים תעלות האוויר מתמלאות בבקטריות וזה דורש התייחסות.  

סרטון קצר על עובש במזגן

אברהם מור טכנאי מזגנים מוסמך - עם ניסיון של 25 שנה בתיקון מזגנים

אודות כותב המאמר אברהם מור

היי, כאן אברהם, טכנאי מזגנים מזה 25 שנה.

אני עובד מהלב ומהנשמה, כל לקוח חשוב ואני מתחייס באחריות וברצינות רבה לכל תיקון מזגנים אצלי.

אני כאן לטפל בכל בעיה ותקלה במזגן שיש לכם – מה שאני עושה באהבה כבר למעלה מ25 שנה.

מה היה לנו עד עכשיו?

ביקורות מגוגל

מצא פתרון לתקלה שיש לך במזגן

צרו קשר להזמנת טכנאי מזגנים

דילוג לתוכן