חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה זמן מזגן יכול לעבוד רצוף?

טכנאי מזגנים בכיר עם +25 שנות נסיון זמין עבורכם 24/7 לתיקון מזגן, מגיע בתוך דקות ספורות!

לממליצים שלנו יש שמות אמיתיים

כמה זמן מזגן יכול לעבוד רצוף?

מזגן הוא מוצר חשמלי רווח ברוב הבתים בישראל כיום בשל התנאים החמים בחודשי הקיץ והצורך בפינה קרה כשמגיעים הביתה. אבל, חימום ביתי אינו השימוש היחיד של מזגן, במרכזי תעשייה, הייטק, בצבא, ישנם חדרי שרתים ענקיים שדורשים קירור עשרים וארבע שעות ביום וכל ימות השנה. הצורך הזה מעלה את השאלה כמה זמן בעצם מזגן יכול לעבוד רצוף? התשובה לכך היא שזה תלוי באופן השימוש והתחזוקה. מזגן 2.5 כוח סוס לדוגמה כמה זמן מזגן יכול לעבוד רצוף?  

כמה זמן אפשר להפעיל מזגן ברצף לפני שצריך לתת לו "הפסקה"?

התשובה הפשוטה היא, שאפשר לתת למזגן לעבוד באופן רציף לכמה זמן שרק רוצים. אבל אם אתם כבר כאן, כדאי לא להסתפק בתשובה הפשוטה, ולהבין שהיא מורכבת מכמה גורמים:
  • הטמפרטורה שבה פועל המזגן – אם המזגן פועל בטמפרטורות קיצון (של חימום או של קירור), אולי כדאי יהיה לתת לו יותר הפסקות. באופן כללי ההמלצה של מומחי המזגנים ושל חברת החשמל היא להפעיל את המזגן על טמפרטורה של 25 מעלות, כדי לחסוך בחשמל ולהאריך את חיי המזגן.
  • המצב של המזגן – אם מדובר במזגן חדש, כמובן שיש פחות סיבה לדאוג, בניגוד למזגן מיושן שאולי לא "יסחוב" את ההפעלה הממושכת. גם לאיכות המזגן עצמו, כלומר לסוג החברה שמייצרת את המזגן, יש כמובן השפעה.
  • תחזוקה – כאשר בוחרים להפעיל את המזגן במשך כמה שעות וברצף, חשוב להקפיד על תחזוקה נכונה ושוטפת: ניקוי פילטרים, בדיקות תקופתיות של טכנאי מזגנים מוסמך וכו'.

אפשר להדליק את המזגן ל 24 שעות רצוף?

יכול להיות שאתם קוראים וחושבים לעצמכם: נהדר! אני יכול/ה להפעיל את המזגן בבית ללא הפסקה וללא הגבלה. כמובן שזה לא בדיוק המצב, מכמה וכמה סיבות. הנה כמה דברים שחשוב לשקול לפני שאתם רצים להפעיל את המזגן במשך כל השבוע.
  • מומחים רבים טוענים שאין הגבלה לשעות הפעלה מרובות, אבל רבים גם מסייגים שחשוב לתת למזגן הפסקה כל 24 שעות רצופות, ולכבות אותו למשך כמה שעות. אם אתם רוצים למנוע בלאי ארוך טווח או היווצרות של קרח בתוך המזגן (מה שעשוי בהחלט לקרות בחלק מהמזגנים), זהו הפתרון שהכי כדאי לכם לנסות.
  • צריכת חשמל מוגברת. אמנם יכול להיות שמבחינה טכנית המזגן שלכם יכול לעמוד בהפעלה הממושכת, אבל זה לא אומר שאתם תוכלו לעמוד בחשבון החשמל העצום שיגיע – וכמובן שמדובר גם בנזק גדול יותר לסביבה. תוכלו לקרוא עוד על כך במאמר כמה עולה מזגן לשעת עבודה
  חשוב לציין גם, שלמרות שתיארנו את הדברים בהכללה, כל מזגן הוא שונה ולכן יכול להיות שהמזגן שלכם יגיב טוב יותר (או גרוע יותר) ממה שמתואר כאן להפעלה הממושכת.

איך שומרים על המזגן?

אופן השימוש מזגן הוא מכשיר חשמלי שבנוי לעבוד שעות רבות ברצף אבל עם-זאת עדיין מדובר במכשיר חשמלי ולכן קביעת הטמפרטורה של המזגן קריטית, ככל שנוריד את הטמפרטורה בין 16 ל18 מעולות, היחידה החיצונית תעבוד יותר על מנת להגיע לטמפרטורת הדרישה. לעומת זאת, כיוון המזגן על הטמפרטורה המומלצת לקירור, שהיא בין 22-24 מעלות, שומר על היחידה החיצונית מבלאי ועוזר למזגן לעבוד לאורך זמן רב. יתרון נוסף שיש לשימור היחידה החיצונית באמצעות קירור בטמפרטורה המומלצת הוא הורדת צריכת החשמל. כאשר היחידה החיצונית עובדת זמן רב יותר עולה צריכת החשמל בבית ואיתה חשבון החשמל, לכן עבודה ממושכת ב-16-18 מעלות אינה משתלמת לצרכנים.

תחזוקת המזגן

לא פחות חשוב מאופן השימוש במזגן הוא תחזוקה נכונה. פילטרים סתומים, בעיות בגז, בעיות במנוע, כל אלו מצמצמים את אורך החיים וכוח הסוס של המזגן. לכן, אם אתם מעוניינים שהמזגן יעבוד רצוף במשך הרבה שעות וישרת אתכם שנים רבות, כדאי פעם בשנתיים לבדוק את המערכת מבחינת גז, סתימות ובעיות במנוע. בנוסף לבדיקות הללו, מומלץ לנקות את הפילטר של המזגן פעם בחצי שנה כדי לשמור על תקינותו. תחזוקת מזגן כל הבדיקות הללו חשובות במיוחד במקומות בהם המזגן נדרש לעבוד ללא הפסקה, כמו חדרי שרתים. תקלות מסוגים שונים במזגן במקומות כאלו יכולות לגרום לנזק רב אשר ניתן היה למנוע בעזרת בדיקות סדורות, ותחזוקה נכונה.

דרכים לזהות תקלה במזגן  

  • תקלות בגז – הדרך הכי טובה היא פשוט לפנות לטכנאי מזגנים שיגיע אליכם, יחבר צינור לבדיקת לחץ הגז וימלא את הגז במידת הצורך. אם אתם רוצים לוודא שיש בעיה לפני שאתם קוראים לטכנאי, גשו אל מנוע המזגן, שם תראו שני צינורות נחושת, אחד עבה ואחד דק. אם אחד הצינורות קפוא זה מעיד על מחסור בגז ויש תקלה. מחסור בגז יכול לגרום למזגן להפסיק לקרר ולחמם, לקפוא או לטפטופים.
 
  • ניקוי הפילטר – דרך טובה לדעת אם נדרש ניקוי לפילטרים הוא אם נדלקת נורה צהובה מהבהבת במזגן. על מנת לנקות את הפילטר תצטרכו לפתוח את המזגן, להסתכל אם הצטבר אבק ולכלוך, ובמידת הצורך לנקות ביסודיות. מומלץ לנקות את הפילטרים של המזגן פעם בחצי שני לפחות כדי לשמור על תקינות המכשיר.
ישנם עוד כל מיני סוגים של תקלות אותן מסובך יותר לזהות, על כן כדאי לקרוא לטכנאי מזגנים מקצועיים ומנוסים שיוכלו לזהות את הבעיה בקלות.

חברה מובילה בשירותי מיזוג אוויר – אולימפוס

מרכז אולימפוס הוא מרכז מוביל בשירותי מיזוג אוויר, עם ותק רב וצוות מוכשר ומקצועי. המרכז מאגד בתוכו את טובי המהנדסים, החשמלאים, וטכנאי המזגנים כדי לספק ללקוחות שירות מקצועי ואדיב. למרכז ניסיון באלפי פרויקטים של קירור מבנים, מוסדות, מסעדות, משרדים ובתים פרטיים. הניסיון הזה מאפשר למרכז להתאים את מערכת הקירור ערך עקרוני שמוביל אותה הוא התאמת מערכת הקירור לצורך האישי של הלקוח ולחלל בו מערכת הקירור מותקנת. אולימפוס מעסיקה טכנאים ברחבי הארץ שזמינים בכל יום בשבוע, 24 שעות ביממה. המרכז מבין את הדחיפות של תיקוני מערכות קירור לכן הוא מחויב לעמוד לשירות הלקוח, ובסיום ביקור הטכנאי תמיד תקבלו מסמך אחריות, תוצאה מקצועית, ושירות מהיר.
אברהם מור טכנאי מזגנים מוסמך - עם ניסיון של 25 שנה בתיקון מזגנים

אודות אברהם מור

היי, כאן אברהם, טכנאי מזגנים מזה 25 שנה.

אני עובד מהלב ומהנשמה, כל לקוח חשוב ואני מתייחס באחריות וברצינות רבה לכל תיקון מזגנים אצלי.

אני כאן לטפל בכל בעיה ותקלה במזגן שיש לכם – מה שאני עושה באהבה כבר למעלה מ25 שנה. זמין עבורכם במספר: 050-6454177

מצא פתרון לתקלה שיש לך במזגן

צרו קשר להזמנת טכנאי מזגנים

דילוג לתוכן