חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

האם דמפרים חוסכים חשמל?

טכנאי מזגנים בכיר עם +25 שנות נסיון זמין עבורכם 24/7 לתיקון מזגן, מגיע בתוך דקות ספורות!

הקיץ מתקרב ואיתו חשבונות החשמל המנופחים. אם התעניינתם לאחרונה בחיסכון בעלויות החשמל, סביר להניח שהמונח דמפר אינו חדש לכם. אבל האם דמפרים חוסכים בחשמל? במדריך הבא נסביר מהו דמפר והאם הוא יהפוך את הקיץ הקרוב לכואב פחות בכיס.

מה זה דמפר?

דמפר הוא התקן חשמלי דמוי תריס שניתן לשלב במזגנים מיני מרכזיים, שמאפשר לצרכן לשלוט ולווסת את זרימת האוויר לחדרי הבית השונים. כאשר הדמפר סגור, לא יוזרם אוויר לתוך החדר שבו הוא מותקן דרך פתח המיזוג, וכאשר הדמפר פתוח, האוויר יוזרם דרך הפתח כך שהחדר ימוזג. בזכות פעולה זו, מביא הדמפר לכך שמאמצי המיזוג יוקדשו אך ורק לחדרים שבהם אנו שוהים, כך שנוכל ליהנות מניצולו המקסימלי של המזגן.

התקנת דמפר למזגן מיני מרכזי

הדמפר מאפשר לצרכן לנצל בצורה המיטבית את המזגן ומונע את פיזורו של אוויר חם או קר בחדרים הריקים מאדם. כאמור, דמפר הוא התקן חשמלי. ככזה, הוא יכול להגיב לפקודות שניתנות באמצעות השלט, כך שאין עוד צורך לטפס על מנת לסגור את תריס המזגן בצורה ידנית. לחיצה פשוטה על השלט תאפשר לכם לווסת את האוויר בחדר שבו אתם שוהים.

יתרון משמעותי נוסף של דמפרים על פני תריסים מסורתיים, הוא שתריסים מאפשרים הזרמת אוויר גם כאשר הם סגורים. לעומתם, דמפרים הם אטומים לחלוטין ומונעים את זרימת האוויר מן הפתחים הסגורים בצורה מוחלטת. נשאלת השאלה – האם דמפר למזגן מביא לחיסכון בחשמל? כפי שנבהיר בפסקאות להלן, התשובה לשאלה זו תלויה בסוג המערכת שאליה מחובר הדמפר.

אילו סוגי דמפרים קיימים ואיזה מהם יביא לחיסכון בחשמל?

ישנן שתי מערכות דמפרים – כאלה שמתחברות למזגנים המתבססים על מערכת און/ אוף (on / off) וכאלה שמתחברות למזגני אינוונטר. מזגן און/ אוף הוא מזגן בסיסי, שיונק אוויר בטמפרטורת החדר, מזרים אותו על גבי צלעות הקירור במאייד ופולט אותו בטמפרטורה נמוכה. בתוך צלעות הקירור טמון הקרר, אשר מקורר על ידי פעולתו של המדחס, שפועל בתפוקתו המלאה לאורך כל משך פעילותו.

בניגוד למזגני און/ אוף, שפעולתם מתבססת על קצב קבוע, מזגני אינוונטר מציעים מהירות משתנה שמתאימה את עצמה לטמפרטורה של החלל שבתוכו הם פועלים. השוני בין שתי המערכות מוביל להבדלים בהשפעתם של דמפרים על צריכת החשמל ביניהן.

  • דמפר למזגן און/ אוף – ככלל, דמפרים שמיועדים למזגן און/ אוף אינם מביאים לחיסכון בחשמל, אלא מווסתים את הלחץ של זרימת האוויר לחלל. דמפרים המותקנים על מזגני און/ אוף אינם שולטים על תפוקת המזגן – דהיינו, על המועד שבו היחידה החיצונית של המזגן תתחיל ותפסיק לפעול. ניתן לדמות דמפר במזגן און/ אוף לתריס הנפתח ונסגר ושולט על כמות האוויר שמוזרמת לחדר. היתרון הגדול בדמפר המותקן במערכת און/ אוף טמון בכך שסגירת התריס בחללים ריקים מאפשרת הזרמת אוויר לחללים שבהם אתם שוהים ולקרר אותם מהר יותר, מה שמביא לתחושה נעימה יותר בחדר.
  • דמפר במזגני אינוונטר – התמונה שונה כאשר מדובר בדמפר שמחובר למערכת אינוונטר. דמפרים במזגני אינוונטר מהווים מערכת חכמה אשר מתחברת לבקר האלקטרוני של המזגן. כאשר החדר מתקרב לטמפרטורה הרצויה, הדמפר שולח מסר לכרטיס האלקטרוני על מנת שיווסת את עוצמת המדחס ויסגור את זרם האוויר. כאשר התפוקה של המדחס יורדת, ישנו חיסכון משמעותי בחשמל. יצרניות מזגנים מובילות מדווחות שבמערכות אינוורטר, דמפרים עשויים לחסוך עד 50% מצריכת החשמל.

על אודות אולימפוס מיזוג אוויר

מרכז השירות אולימפוס הינו מרכז מוביל בתחום שירות מיזוג וקירור אוויר. החברה מנוהלת בידי מר אברהם רוטשילד מור, שעבד לאורך השנים בחברות המובילות במשק. חברת אולימפוס הוקמה בשנת 2,000 והיא מספקת שירותים בתחום מיזוג האוויר והמקררים.

החברה מעסיקה את מיטב הטכנאים, המהנדסים והחשמלאים, על מנת שיעניקו את השירות הטוב ביותר בתחום מיזוג האוויר, קירור תעשייתי, מקררים פרטיים, מכונות כביסה, דודי חשמל ועוד חברת אולימפוס מעניקה שירות בכל איזור המרכז, מרחובות ועד נתניה וזמינה מסביב לשעון. חברת אולימפוס חרטה על דגלה להעניק שירות מקצועי, מהיר ואישי.

אברהם מור טכנאי מזגנים מוסמך - עם ניסיון של 25 שנה בתיקון מזגנים

אודות כותב המאמר אברהם מור

היי, כאן אברהם, טכנאי מזגנים מזה 25 שנה.

אני עובד מהלב ומהנשמה, כל לקוח חשוב ואני מתחייס באחריות וברצינות רבה לכל תיקון מזגנים אצלי.

אני כאן לטפל בכל בעיה ותקלה במזגן שיש לכם – מה שאני עושה באהבה כבר למעלה מ25 שנה.

מה היה לנו עד עכשיו?

ביקורות מגוגל

מצא פתרון לתקלה שיש לך במזגן

צרו קשר להזמנת טכנאי מזגנים

דילוג לתוכן